» Wprowadzenie
Nasz świat ciągle się zmienia, to niezaprzeczalne. Zmieniają się też wymagania, jakie stawia przed nami środowisko biznesowe, a przede wszystkim nasi klienci. Zmiany w organizacji są niezbędne, aby mogła ona stale się rozwijać, ale czy potrafimy nie tylko przystosować się do stałych zmian, ale także w pełni wykorzystać pojawiające się w czasie zmian możliwości udoskonalenia siebie, działu, organizacji?
W sytuacji zmian, szczególnie tych poważnych, można z dość dużą pewnością oczekiwać, że nastawienia pracowników nie będą pozytywne. W skrajnych przypadkach emocje mogą być doprowadzone do wrzenia i spowodować otwarty konflikt w firmie. Dlatego warto wiedzieć, jakich zmian w nastawieniach pracowników można się spodziewać podczas zmian i jak łagodzić negatywne emocje dzięki dobrej komunikacji oraz efektywnemu zarządzaniu zmianą.
» Szkolenie dedykowane dla:
- Właścicieli firm
- Pracowników działów HR
- Kadry kierowniczej średniego i wysokiego szczebla
- Wszystkich osób zainteresowanych tematyką zarządzania zmianą
» Korzyści i cele szkolenia:
- Przeprowadzenie uczestników przez proces zarządzania zmianą, jej etapy oraz jej wpływ na pracowników firmy
- Poznanie procesów zachodzących podczas wprowadzania zmian w organizacji
- Korzystanie z narzędzi efektywnego wprowadzania zmian tak, aby wykorzystać jak najlepiej potencjał i możliwości organizacji
- Wiedza jak zarządzać zmianą bardziej efektywnie, jak sprawić, aby pracownicy zaakceptowali zmianę i dostosowali się do niej
- Przybliżenie największych błędów komunikacyjnych w procesie zmiany oraz w sytuacjach trudnych
- Wiedza jak dopasować działania komunikacyjne do kolejnych etapów reakcji ludzi na zmiany i dopasować styl i rodzaj komunikacji do określonych grup pracowników w firmie
» Zagadnienia szkoleniowe
1. Wprowadzenie do zarządzania zmianą
- Model Kurta Lewina wytyczający kroki prowadzące do zmian
- Zarządzanie procesem zmiany - etapy przechodzenia firmy przez proces zmiany
2. Zaplanować proces wprowadzania zmian
- Kultura organizacyjna wspierająca wprowadzanie zmian
- Organizacja ucząca się - charakterystyka
- Jak wprowadzić kulturę organizacyjną wśród pracowników
3. Psychologia procesu zmiany
- Psychologia procesu zmiany - dlaczego zmiana jest tak trudna do zaakceptowania przez pracowników?
- Reagowanie na zmianę - fazy reakcji pracowników
4. Różne postawy pracowników w procesie zmiany
- Cechy osobowości pracowników wpływające na trudne znoszenie zmian
- Cechy osobowości pracowników którzy wspomogą nas we wprowadzaniu zmian
5. Wpływ zmiany na zachowanie pracowników oraz relacje w zespole (firmie)
- Psychologiczne skutki procesu zmiany - zagrożenia i szanse dla firmy
- Fazy budowania zespołu - jak wykorzystać proces zmiany do budowania pozytywnych relacji z pracownikami oraz stworzyć efektywny zespół
6. Wymagania wobec kierownika w procesie zmiany
- Wymagania wobec kierownika - jak przeprowadzać swoich podwładnych przez proces zmiany
- Style kierowania i przywództwa w zespole
- Najważniejsze potrzeby pracowników w pierwszym etapie wprowadzania zmian w organizacji
7. Jak uzyskać zaangażowanie pracowników
- Jasne komunikowanie zmian - jak to zrobić
- Motywowanie i wspieranie pracowników w procesie zmiany
- Podstawowe etapy procesu akceptacji zmian przez pracowników
- W jaki sposób złagodzić negatywne nastroje zespołu w procesie zmian
- Partycypacja pracowników w procesie zmian
8. Komunikacja w procesie zmiany
- Cztery płaszczyzny wypowiedzi SCHULZA VON THUNA
- Jak sprawnie komunikować się na czterech płaszczyznach - rozwijanie umiejętności słuchania i mówienia na czterech płaszczyznach wypowiedzi
- Planowanie komunikacji z pracownikami na każdym etapie wprowadzania zmian w organizacji
9. Natura konfliktu w procesie zmiany
- Jak sprawnie wyjaśnić nieporozumienia i unikać konfliktów w zespole - "diabelskie koło"
- Komunikacja z pracownikami szczególnie trudno przechodzącymi przez zmiany
- Szef i pracownik rozmawiają ze sobą - jak przeprowadzić dobrą rozmowę z pracownikiem oraz zespołem
10. Warsztaty
- Przygotowanie do rozmowy oraz przeprowadzenie rozmowy z pracownikiem i zespołem
» Trener szkolenia - Marta Miechowicz
- Jest absolwentem Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej (SWPS w Warszawie)
- Zdobyła dodatkowe kwalifikacje z zakresu przygotowania trenerskiego, a także coachingu
- Posiada bardzo bogate doświadczenie w zakresie prowadzenia szkoleń dla menedżerów różnego szczebla
- Zajmuje się takimi tematami jak: zarządzanie, rozwijanie kompetencji przywódczych, rozwijanie i motywowanie podwładnych i wiele innych
- http://www.sudoskills.pl/nasz-zespol/260-marta-miechowicz
» Metody i środki szkolenia
- Mini wykład
- Warsztaty
- Ćwiczenia indywidualne
- Ćwiczenia grupowe
- Case study
- Analiza doświadczenia
» Czas trwania szkolenia
- Szkolenie grupowe zamknięte - 16 godzin / 2 dni (ewentualnie 8 godzin / 1 dzień)
» Koszt szkolenia
- Szkolenie grupowe zamknięte - do ustalenia (VAT - zwolniony)
» Uczestnik szkolenia otrzymuje:
- Artykuły piśmiennicze
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- Catering podczas szkolenia (w zależności od ustaleń z Klientem)
INFORMACJE DODATKOWE
Prezentowany program szkolenia stanowi propozycję SUDOSKILLS
Szkolenie odbywa się najczęściej:
- w siedzibie Klienta
- w salach szkoleniowych SUDOSKILLS
- jako szkolenie wyjazdowe
Na podstawie rozmowy z Klientem:
- diagnozujemy potrzeby szkoleniowe
- dobieramy odpowiedni zakres tematyczny szkolenia
- ustalamy ostateczny kształt organizowanego szkolenia
- proponujemy rozszerzenie szkolenia o wybrane zagadnienia lub dodatkowe ćwiczenia
Aby otrzymać wycenę prosilibyśmy o podanie przez telefon lub w e-mailu następujących danych:
- liczba osób na szkoleniu -> np. 6 - 8 osób
- miejsce szkolenia -> w siedzibie Klienta / salach SUDOSKILLS
- termin szkolenia -> konkretna data / wybrany miesiąc
- catering -> zapewnia Klient / zapewnia SUDOSKILLS
- dodatkowe informacje -> np. o uczestnikach szkolenia (działy, stanowiska, itp.)
Powyżej przedstawione informacje mają charakter ogólny i nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
W celu otrzymania szczegółowej oferty merytorycznej wraz z wyceną szkolenia prosimy o kontakt:
- telefoniczny pod numer (+48) 22 774-49-61 lub (+48) 511-348-106
- na adres e-mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.