Szukaj szkolenia

 
 

» Wprowadzenie

Nasz świat ciągle się zmienia, to niezaprzeczalne. Zmieniają się też wymagania, jakie stawia przed nami środowisko biznesowe, a przede wszystkim nasi klienci. Zmiany w organizacji są niezbędne, aby mogła ona stale się rozwijać, ale czy potrafimy nie tylko przystosować się do stałych zmian, ale także w pełni wykorzystać pojawiające się w czasie zmian możliwości udoskonalenia siebie, działu, organizacji?

W sytuacji zmian, szczególnie tych poważnych, można z dość dużą pewnością oczekiwać, że nastawienia pracowników nie będą pozytywne. W skrajnych przypadkach emocje mogą być doprowadzone do wrzenia i spowodować otwarty konflikt w firmie. Dlatego warto wiedzieć, jakich zmian w nastawieniach pracowników można się spodziewać podczas zmian i jak łagodzić negatywne emocje dzięki dobrej komunikacji oraz efektywnemu zarządzaniu zmianą.

» Szkolenie dedykowane dla:

  • Właścicieli firm
  • Pracowników działów HR
  • Kadry kierowniczej średniego i wysokiego szczebla
  • Wszystkich osób zainteresowanych tematyką zarządzania zmianą

» Korzyści i cele szkolenia:

  • Przeprowadzenie uczestników przez proces zarządzania zmianą, jej etapy oraz jej wpływ na pracowników firmy
  • Poznanie procesów zachodzących podczas wprowadzania zmian w organizacji
  • Korzystanie z narzędzi efektywnego wprowadzania zmian tak, aby wykorzystać jak najlepiej potencjał i możliwości organizacji
  • Wiedza jak zarządzać zmianą bardziej efektywnie, jak sprawić, aby pracownicy zaakceptowali zmianę i dostosowali się do niej
  • Przybliżenie największych błędów komunikacyjnych w procesie zmiany oraz w sytuacjach trudnych
  • Wiedza jak dopasować działania komunikacyjne do kolejnych etapów reakcji ludzi na zmiany i dopasować styl i rodzaj komunikacji do określonych grup pracowników w firmie

» Zagadnienia szkoleniowe

1. Wprowadzenie do zarządzania zmianą

  • Model Kurta Lewina wytyczający kroki prowadzące do zmian
  • Zarządzanie procesem zmiany - etapy przechodzenia firmy przez proces zmiany

2. Zaplanować proces wprowadzania zmian

  • Kultura organizacyjna wspierająca wprowadzanie zmian
  • Organizacja ucząca się - charakterystyka
  • Jak wprowadzić kulturę organizacyjną wśród pracowników

3. Psychologia procesu zmiany

  • Psychologia procesu zmiany - dlaczego zmiana jest tak trudna do zaakceptowania przez pracowników?
  • Reagowanie na zmianę - fazy reakcji pracowników

4. Różne postawy pracowników w procesie zmiany

  • Cechy osobowości pracowników wpływające na trudne znoszenie zmian
  • Cechy osobowości pracowników którzy wspomogą nas we wprowadzaniu zmian

5. Wpływ zmiany na zachowanie pracowników oraz relacje w zespole (firmie)

  • Psychologiczne skutki procesu zmiany - zagrożenia i szanse dla firmy
  • Fazy budowania zespołu - jak wykorzystać proces zmiany do budowania pozytywnych relacji z pracownikami oraz stworzyć efektywny zespół

6. Wymagania wobec kierownika w procesie zmiany

  • Wymagania wobec kierownika - jak przeprowadzać swoich podwładnych przez proces zmiany
  • Style kierowania i przywództwa w zespole
  • Najważniejsze potrzeby pracowników w pierwszym etapie wprowadzania zmian w organizacji

7. Jak uzyskać zaangażowanie pracowników

  • Jasne komunikowanie zmian - jak to zrobić
  • Motywowanie i wspieranie pracowników w procesie zmiany
  • Podstawowe etapy procesu akceptacji zmian przez pracowników
  • W jaki sposób złagodzić negatywne nastroje zespołu w procesie zmian
  • Partycypacja pracowników w procesie zmian

8. Komunikacja w procesie zmiany

  • Cztery płaszczyzny wypowiedzi SCHULZA VON THUNA
  • Jak sprawnie komunikować się na czterech płaszczyznach - rozwijanie umiejętności słuchania i mówienia na czterech płaszczyznach wypowiedzi
  • Planowanie komunikacji z pracownikami na każdym etapie wprowadzania zmian w organizacji

9. Natura konfliktu w procesie zmiany

  • Jak sprawnie wyjaśnić nieporozumienia i unikać konfliktów w zespole - "diabelskie koło"
  • Komunikacja z pracownikami szczególnie trudno przechodzącymi przez zmiany
  • Szef i pracownik rozmawiają ze sobą - jak przeprowadzić dobrą rozmowę z pracownikiem oraz zespołem

10. Warsztaty 

  • Przygotowanie do rozmowy oraz przeprowadzenie rozmowy z pracownikiem i zespołem

» Trener szkolenia - Marta Miechowicz

  • Jest absolwentem Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej (SWPS w Warszawie)
  • Zdobyła dodatkowe kwalifikacje z zakresu przygotowania trenerskiego, a także coachingu
  • Posiada bardzo bogate doświadczenie w zakresie prowadzenia szkoleń dla menedżerów różnego szczebla
  • Zajmuje się takimi tematami jak: zarządzanie, rozwijanie kompetencji przywódczych, rozwijanie i motywowanie podwładnych i wiele innych
  • http://www.sudoskills.pl/nasz-zespol/260-marta-miechowicz

» Metody i środki szkolenia

  • Mini wykład
  • Warsztaty
  • Ćwiczenia indywidualne
  • Ćwiczenia grupowe
  • Case study
  • Analiza doświadczenia

» Czas trwania szkolenia

  • Szkolenie grupowe zamknięte - 16 godzin / 2 dni (ewentualnie 8 godzin / 1 dzień)

» Koszt szkolenia

  • Szkolenie grupowe zamknięte - do ustalenia (VAT - zwolniony)

» Uczestnik szkolenia otrzymuje:

  • Artykuły piśmiennicze
  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • Catering podczas szkolenia (w zależności od ustaleń z Klientem)

INFORMACJE  DODATKOWE


Prezentowany program szkolenia stanowi propozycję SUDOSKILLS

Szkolenie odbywa się najczęściej:

  • w siedzibie Klienta
  • w salach szkoleniowych SUDOSKILLS
  • jako szkolenie wyjazdowe

Na podstawie rozmowy z Klientem:

  • diagnozujemy potrzeby szkoleniowe
  • dobieramy odpowiedni zakres tematyczny szkolenia
  • ustalamy ostateczny kształt organizowanego szkolenia
  • proponujemy rozszerzenie szkolenia o wybrane zagadnienia lub dodatkowe ćwiczenia

Aby otrzymać wycenę prosilibyśmy o podanie przez telefon lub w e-mailu następujących danych:

  • liczba osób na szkoleniu -> np. 6 - 8 osób
  • miejsce szkolenia -> w siedzibie Klienta / salach SUDOSKILLS
  • termin szkolenia -> konkretna data / wybrany miesiąc
  • catering -> zapewnia Klient / zapewnia SUDOSKILLS
  • dodatkowe informacje -> np. o uczestnikach szkolenia (działy, stanowiska, itp.)

Powyżej przedstawione informacje mają charakter ogólny i nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.


W celu otrzymania szczegółowej oferty merytorycznej wraz z wyceną szkolenia prosimy o kontakt:

  • telefoniczny pod numer (+48) 22 774-49-61 lub (+48) 511-348-106
  • na adres e-mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  

Fotolia 83889330 XS

Zarządzanie zmianą

 

Szkolenia komputerowe

Obejmują naukę następujących zagadnień z dziedziny komputerowej:

   •  Microsoft Office

   •  Corel DRAW

   •  Programowanie

   •  Bezwzrokowe pisanie na komputerze

   •  Podstawy obsługi komputera i Internetu

Szkolenia biznesowe

Obejmują swoim zakresem następujące tematy:

   •  Sprzedaż | Obsługa klienta

   •  Zarządzanie | Strategia

   •  Marketing | Social media | PR

   •  Kadry | Płace | HR

   •  Prawo

   •  Medycyna | Ochrona zdrowia

Szkolenia rozwojowe

Obejmują zagadnienia rozwoju osobistego, społecznego i biznesowego:

   •  Autoprezentacja i wystąpienia publiczne

   •  Komunikacja interpersonalna

   •  Radzenie sobie ze stresem

   •  Asertywność

   •  Zarządzanie sobą w czasie

Szkolenia innowacyjne

Obejmują szeroką gamę szkoleń składających się z kilku obszarów tematycznych. Dzięki temu uczestnicy szkolenia uzyskują kompleksową wiedzę i umiejętności potrzebne w pracy:

   •  Komunikacja interpersonalna i asertywność

   •  Organizacja pracy i kreatywność

   •  Obsługa klienta i techniki sprzedaży

   •  Zarządzanie kryzysowe i zarządzanie czasem

 
 
 

Szkolenia "szyte na miarę"

Dla naszych Klientów przygotowujemy szkolenia „szyte na miarę”, dopasowane do specyfiki ich działania i indywidualnych potrzeb.


Szkolenia powstają przy współpracy z Klientem, która obejmuje wzajemne konsultacje pomagające dopasować tematykę zajęć oraz wybrać trenera z odpowiednim doświadczeniem zawodowym zgodnym z profilem działalności firmy.


Szkolenia dedykowane są realizowane w trybie zamkniętym w miejscu wskazanym przez Klienta na terenie całej Polski.

Coaching - inwestycja w siebie

Wspieramy naszych Klientów w osiąganiu stawianych przez nich celów organizując indywidualne spotkania ze specjalistami z dziedziny Coachingu.


Dobieramy odpowiedniego Coacha – Przewodnika, który poprowadzi naszego Klienta ku zadowoleniu z życia, szczęściu, realizacji własnych marzeń lub osiągnięciu innego zamierzonego celu, który będzie odpowiadał jego oczekiwaniom.


Dobry Coach jedynie odkrywa to co dla Klienta najważniejsze i pomaga mu to osiągnąć. Najlepsza inwestycja w życiu to inwestycja w siebie.